Veelgestelde vragen

Iets onduidelijk
over onze PC-service?

Bekijk ons overzicht van vragen en antwoorden.

500+ tevreden klanten

Voor particulieren & zelfstandigen

Ook 's avonds en in het weekend

Vragen over onze PC-hulp aan huis

Waarom is het uurtarief voor zelfstandigen en KMO's iets duurder?

Omdat zelfstandigen en KMO's meestal gespecialiseerde ICT-hulp nodig hebben.

Hiervoor dienen wij onszelf ook regelmatig op te leiden in meer gespecialiseerde materie. Deze opleidingskost vertaalt zich in een iets duurdere uurprijs.

Soms moeten wij ook beroep doen op sterk gespecialiseerde IT-professionals (expert in één bepaald domein) om de ICT-problemen bij zelfstandigen en KMO's op te lossen.

Uiteraard rekenen deze IT-consultants ons een vergoeding aan voor hun hulp bij het oplossen van deze ICT-problemen.
Hun vergoeding zit inbegrepen in onze iets duurdere uurprijs.

Heeft u nog een vraag?

Contacteer ons

Wij helpen u graag verder!

Nadien plaatsen we uw vraag op deze webpagina.

Vragen over onze PC-hulp op afstand

Waarom is voor particulieren PC-hulp op afstand iets duurder dan PC-hulp aan huis?

TELEFOONKOSTEN 
Tijdens deze interventies wordt er meer telefonisch contact gelegd.

SOFTWAREKOSTEN
Om uw computer over te nemen gebruiken wij specifieke software waarbij in veel gevallen ook een vergoeding moet betaald worden.

ADMINISTRATIEKOSTEN
Uw overzicht van gebruikte en beschikbare uren alsook de historiek wordt bijgewerkt bij elke interventie.


ONZE TIP:

  • Bent u woonachtig rond Tremelo, dan is het vaak goekoper om te kiezen voor PC-hulp aan huis omwille van de lage transportkosten.
  • Woont u verder dan 20km van Tremelo, dan loont het al de moeite om te kiezen voor PC-hulp op afstand. Het iets hoger uurtarief weegt niet op tegen de transportkosten die wegvallen.

Heeft u nog een vraag?

Contacteer ons

Wij helpen u graag verder!

Nadien plaatsen we uw vraag op deze webpagina.

Vragen over ons computer-onderhoud

Waarom duurt het onderhoud van mijn computer een hele dag en worden slechts gemiddeld 3 werkuren aangerekend?

Het downloaden van updates, maar ook het scannen van uw harde schijf, het scannen op virussen, malware, enz ... kan vele uren in beslag nemen.

Tijdens dit proces van scannen en downloaden werken wij aan andere projecten, waardoor deze wachttijd niet aangerekend wordt.

OPGELET:
De wachttijd wordt niet aangerekend alleen op voorwaarde dat wij het onderhoud van uw computer uitvoeren bij ons op kantoor!

Heeft u nog een vraag?

Contacteer ons

Wij helpen u graag verder!

Nadien plaatsen we uw vraag op deze webpagina.

Vragen over onze backup-systemen

Wat betekent versiebeheer?

Iedere keer u een document aanpast en bewaart, spreken we over een bepaalde versie van een document.

Heeft u een backup-systeem met versiebeheer? Dan gaat het backup-systeem alle versies van 1 bepaald document bijhouden. Op die manier kan u altijd de inhoud van 1, 2 of meerdere versies in het verleden terughalen.

Een backup-systeem gebruikt versiebeheer voor alle bestanden. Dus niet alleen documenten, maar ook foto's, enz ...

Heeft u nog een vraag?

Contacteer ons

Wij helpen u graag verder!

Nadien plaatsen we uw vraag op deze webpagina.